Poprzednie zajęcie

3 ćwiczenia relaksacyjne, które pomogą dzieciom w zaśnięciu

Następne zajęcie
Odpoczynek i sen Odpoczynek i sen
  • Gra
    Gra
  • duration
    30 min
  • W domu
    W domu
  • years
    3-6 lat
  • heart
    5 / 5

Niektóre dzieci miewają problemy ze snem. Jeśli Twoje dziecko ma trudności z zaśnięciem, warto nauczyć je kilku prostych sztuczek, które rozwiążą ten problem. Oto techniki relaksacyjne, które Twoje dziecko może wykonać samodzielnie. Nadchodzą spokojne wieczory!

3 ćwiczenia relaksacyjne, które pomogą dzieciom w zaśnięciu
3 ćwiczenia relaksacyjne, które pomogą dzieciom w zaśnięciu

Jedyne, czego potrzebujesz, to łóżko i piżama!

Oto zalecenia, które należy przeczytać dziecku...

ćwiczenia relaksacyjne - krok 1

Krok 1: Ułóż się wygodnie w swoim łóżku. Kilka razy możesz wykonać ćwiczenie, leżąc obok jednego z rodziców. Połóż jedną rękę na klatce piersiowej, a drugą na brzuszku. Oddychaj głęboko i skup się na tym, jak Twoje ręce delikatnie wznoszą się i opadają. Jakie to uczucie? Jeśli jeszcze nie jesteś śpiący, spróbuj tego samego ćwiczenia, ale połóż swoją rękę na brzuszku swojego rodzica, a on niech położy swoją na Twojej klatce piersiowej. W ten sposób wspólnie nauczycie się, jak się zrelaksować!

ćwiczenia relaksacyjne - krok 2

Krok 2: Wyobraź sobie, że Twoje ciało mieni się kolorami! Przejrzyj w głowie wszystkie te kolory – jeden po drugim. Twoje stopy i nogi są niebieskie.Twój brzuch i klatka piersiowa są żółte. Twoje ręce są zielone. Twoja głowa jest pomarańczowa. Jesteś tęczą! Poczuj, jak Twoje ciało odpręża się.

ćwiczenia relaksacyjne - krok 3

Krok 3: Dalej myśl o kolorach swojego ciała. Teraz poruszaj niebieskimi częściami swojego ciała – stopami i kolanami… Przejdź do zielonych części – delikatnie poruszaj dłońmi, zegnij łokcie. I tak dalej.

ćwiczenia relaksacyjne - krok 4

Krok 4: Delikatnie poruszaj kolejnymi częściami ciała, najpierw pojedynczo, a potem w parach. Powoli powtarzaj te ruchy, by całkowicie się odprężyć i być gotowym do snu. Jakie spokojne myśli przychodzą Ci do głowy?

Nadal masz ochotę na zabawę? Odkryj mnóstwo innych aktywności!